З В І Т Центру надання адміністративних послуг Печенізької селищної ради про проведену роботу за 2024 рік
З метою забезпечення прав громадян на отримання якісних адміністративних послуг, на території громади функціонує відділ - Центр надання адміністративних послуг Печенізької cелищної ради (далі – ЦНАП), який результативно взаємодіє з суб’єктами надання адміністративних послуг.
За 2024 рік перелік послуг, що надається ЦНАП збільшився з 282-ти до 323-ти адміністративних послуг. Затверджений перелік послуг є динамічним і постійно актуалізується відповідно до вимог чинного законодавства:
- державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень;
- державна реєстрація юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців;
- державна реєстрація громадських формувань;
- адміністративні послуги у сфері земельних відносин;
- адміністративні послуги соціального характеру;
- паспортні послуги;
- послуги для ветеранів, членів їхніх сімей та родин полеглих;
- адміністративні послуги з питань безпечності харчових продуктів та захисту прав споживачів;
- адміністративні послуги з питань пожежної безпеки;
- власні адміністративні послуги селищної ради (в т.ч. послуги з оформлення грошової допомоги військовослужбовцям, які отримали поранення)
За 2024 рік штатна чисельність працівників Центру надання адміністративних послуг збільшилась та становить 11 осіб: керівник відділу та 10 адміністраторів. Фактично працює керівник відділу та 7 адміністраторів (в т.ч ВРМ адміністратора в старостинських округах – 4 чол.).
Одними із основних принципів, на яких базується робота ЦНАПу, є доступність, зручність, своєчасне, повне та якісне надання адміністративних послуг. А ЦНАП – це структура, де в одному місці зібрані найважливіші та найпопулярніші адміністративні послуги серед громадян і представників бізнесу.
Тому за рішенням засновника, з червня 2024 року повноваження щодо приймання звернень для надання адміністративних послуг соціального характеру було передано до Центру надання адміністративних послуг.
Так, за період червень – грудень 2024 року відділом ЦНАП надано 1729 адміністративних послуг соціального характеру, в т.ч. послуг для ветеранів, членів їхніх сімей та родин полеглих:
1. За програмним комплексом «Соціальна громада», прийнято та передано до:
- управління соціального захисту населення Чугуївської РДА для прийняття рішення та призначення державних соціальних допомог 547 заяв з відповідними документами,
- відділу обслуговування громадян № 19 управління обслуговування громадян головного управління Пенсійного фонду України 539 заяв з відповідними документами, з них: 66 заяв на пільги; 473 заяви на житлові субсидії.
2. 212 особам (з них 48 дітей) видано довідку ВПО та внесено відповідну інформацію до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
прийнято 227 звернень для призначення щомісячної допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
Відповідно до програми «Реабілітації дітей з інвалідністю внаслідок церебрального паралічу» прийнято звернення та сформовано справи на 2 дітей з інвалідністю віком до 18 років та передано до управління соціального захисту населення Чугуївської РВА.
3. Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.2012 № 321 (в редакції постанови КМУ від 14.04.2021 № 362 «Забезпечення технічними засобами реабілітації») прийнято 16 звернень, згідно яких сформовано 41 направлення на виготовлення засобів реабілітації в електронному та паперовому вигляді та направлено до Харківського обласного Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
4. Прийнято заяви з необхідними документами, на підставі яких видано посвідчення або продовжено термін їх дії, а саме:
- 6 особам - «Особа з інвалідністю внаслідок війни» ;
- 9 особам - « Член сім’ї загиблого(померлого) Захисника чи Захисниці України»;
- 37 особам - « Дитина з багатодітної сім’ї»;
- 15 особам - «Батьки багатодітної сім’ї»;
- 6 особам - «Ветеран праці»;
- 14 особам «Державна соціальна допомога особам з інвалідністю»;
- 1 особі «Ліквідатор аварії на ЧАЕС» І категорії;
- 1 особі «Ліквідатор аварії на ЧАЕС» ІІ категорії;
- 2 довідки дітям «Член сім’ї загиблого(померлого) Захисника чи Захисниці України»;
- 6 особам лист-талонів на проїзд особам з інвалідністю внаслідок війни.
5. На виконання Комплексної Програми соціального захисту населення Харківської області на 2021-2025 р.р. Печенізькою селищною радою для проходження санаторно-курортного лікування для пільгової категорії осіб в санаторно-курортних закладах Харківської області:
- прийнято 7 заяв від осіб з інвалідністю загального захворювання, осіб з інвалідністю з дитинства, ветеранів війни та осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» та «Про жертви нацистських переслідувань», постраждалих учасників Революції Гідності;
- прийнято 3 заяви від осіб, які безпосередньо брали участь в антитерористичній операції чи здійсненні заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, із відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації в Донецькій та Луганській областях у районах її проведення, членів їх сімей та членів сімей загиблих учасників бойових дій.
6. Прийнято та зареєстровано 79 заяв від громадян похилого віку, що потребують обслуговування КУ «Центр надання соціальних послуг Печенізької селищної ради», проведено розрахунок середньомісячного сукупного доходу осіб, винесено 316 рішень та надано 316 повідомлень отримувачам соціальних послуг.
7. Згідно Програми підтримки Захисників і Захисниць України та членам їхніх сімей, яка розрахована на 2024 – 2028 роки :
- прийнято та сформовано 21 особову справу для виплати щомісячної грошової допомоги для покриття витрат на оплату житлово-комунальних послуг членам сімей загиблих (померлих) Захисників чи Захисниць України;
- прийнято та сформовано 11 особових справ, які направлено до Харківського обласного Центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат для виплати щомісячної адресної грошової допомоги неповнолітнім дітям загиблих Захисників.
На виконання вимог діючого законодавства та з метою покращення надання адміністративних послуг на території громади, у вересні 2024 року у 3 старостинських округах Печенізької територіальної громади (Мартівський, Артемівський та Новобурлуцький) утворено віддаленні робочі місця адміністраторів (ВРМ адміністратора).
Відповідно до визначеного переліку послуг, які надаються ВРМ адміністратора, за період вересень 2024 року – грудень 2024 року було надано наступні послуги:
- Видача довідок різного характеру – 223 шт.
- Видача витягів – 177 шт.
- Реєстрація місця проживання – 11 чол.
- Актуалізація даних в РТГ – 111 чол.
Також ВРМ адміністратора виконувалася робота щодо:
- Складання актів обстеження (для отримання пільг та субсидій, фактичного проживання)
- Ведення погосподарських книг
- Ведення первинного обліку та звірки призовників та військовозобов’язаних
- Ведення журналів вхідної та вихідної кореспонденції
- Участі у прийманні та видачі гуманітарної допомоги
Крім того, на 2025 рік заплановано розширення переліку послуг, які надаватимуться через ВРМ адміністратора, в т.ч. адміністративні послуги соціального характеру.
В березні 2024 року до ЦНАПу було передано автоматизований портативний комплекс «Мобільний офіс», який дає змогу надавати послуги маломобільним верствам населення за місцем їх проживання таабо перебування, а також в тих населених пунктах громади, де відсутні ВРМ адміністратора (за наявності технічних можливостей).
З жовтня 2024 року у ЦНАП доступними для громадян стали паспортні послуги, які користуються надзвичайно великою популярністю. Так, за період жовтень – грудень 2024 року за даними послугами звернулося 500 осіб:
- паспорт громадянина України у формі ID-картки – 130 чол.;
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон – 350 чол.;
- вклейка фото при досягненні 25 і 45-ти річного віку – 20 чол.
За вищевказаний період вже виготовлено та видано – 337 паспортів.
Крім того, для більшої зручності відвідувачів, у приміщенні ЦНАП встановлено платіжний термінал, де можна оплатити платні послуги селищної ради (та місцеві податки та збори), а також зареєструватися на отримання паспортних послуг. Також є можливість реєстрації відвідувачів за допомогою електронної черги.
Загалом, за період роботи з 1 січня 2024 року по 31 серпня 2024 року у ЦНАП було опрацьовано 7575 звернень громадян щодо надання адміністративних послуг (в т.ч ВРМ адміністратора), а саме:
- Видача довідок різного характеру - 2903
- Соціальні послуги - 1729
- Надання інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно – 86 ;
- надання інформації у формі витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку – 105 ;;
- надання витягу з Реєстру територіальної громади-825;
- паспортні послуги – 500;
- прийняття та обробка заяв від власників житлових приміщень, які розмістили ВПО по програмі «ПРИХИСТОК» - 443;
- оновлення даних військовозобов’язаним – 350
- оформлення грошової допомоги військовослужбовцям, які отримали поранення – 20;
За звітний період працівниками ЦНАПу було опрацьовано та надано відповіді по 227 вхідним листам, які включають в себе щотижневі, щомісячні, щоквартальні, одноразові контролі та інші.
Більшість адміністративних послуг, які надаються через ЦНАП є безкоштовними. Але у звітному періоді за платні послуги, з яких стягується адміністративний збір, надходження до бюджету становить 196 992,00 грн (в т.ч. числі за паспортні послуги – 170 630,00 грн) (для порівняння – за 2023 рік сума надходжень становила близько 25 000, 00 грн)
Серед іншого, ще одним важливим питання, яким займаються працівники ЦНАПу є допомога мешканцям громади в оформленні необхідних документів для отримання виплат за пошкоджене майно по програмі «Є-Відновлення». Так, дана послуга оформлюється через мобільний додаток «Дія», але у громадян, які звертаються, найчастіше майно не зареєстроване в Державному реєстрі речових прав. Оскільки в нашій громаді відсутній державний реєстратор, це ускладнює процес оформлення документів для громадян. За допомогою порталу «Дія», працівниками ЦНАПу, проводиться робота щодо реєстрації майна мешканців громади у вищевказаному реєстрі. Таким чином, вирішене актуальне на даний час питання – отримання виплат за пошкоджене майно.
З метою підвищення якості надання адміністративних послуг та підвищення кваліфікації адміністратори ЦНАП постійно проходять онлайн навчання, беруть участь у різних семінарах та вебінарах.
Разом з тим, незважаючи на значні досягнення у сфері надання адміністративних послуг, суттєві напрацювання, як щодо забезпечення ефективної роботи відділу ЦНАП, розширення мережі ЦНАП на території громади та переліку послуг, які надаються через ЦНАП, залишається низка проблем, що потребують комплексного підходу до їх вирішення та організації загальної системної координації усіх процесів, пов’язаних з реформуванням і вдосконаленням сфери надання адміністративних послуг на території громади.
Так, враховуючи законодавчі тенденції щодо інтеграції послуг до ЦНАПу, виходячи з аналізу стану фактичного надання адміністративних послуг і роботи відділу ЦНАП, необхідно вжити заходів щодо розв’язання таких проблемних питань, серед яких:
- необхідність запровадження таких популярних адміністративних послуг, як: реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів і видача (обмін) посвідчень водія; послуги ДРАЦС; послуги у сфері державного архітектурно-будівельного контролю тощо;
- неналежне дотримання принципу безбар’єрності та стандартів доступності для осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення;
- необхідність запровадження комплексних пакетів послуг для ветеранів та членів їх сімей, внутрішньо переміщених осіб;
- відсутність автоматизованої програми опрацювання заяв та справ з можливістю запровадження ефективної роботи відділу – ЦНАП та системи моніторингу якості надання адміністративних послуг;
- необхідність налагодження якісної е-взаємодії відділу ЦНАП із суб’єктами надання адміністративних послуг.
Саме на розв’язання вище окреслених проблем відділом – Центром надання адміністративних послуг була розроблена «Програма розвитку та підтримки сфери надання адміністративних послуг Печенізької селищної ради на 2025-2027 роки», затверджена розпорядженням начальника Печенізької селищної військової адміністрації від 30.09.2024р. № 748.
Даною Програмою передбачені наступні заходи задля розширення переліку послуг, які можуть надаватися через ЦНАП та покращення тих, які вже надаються:
- Заключення Меморандуму про співпрацю з Чугуївським відділом ДРАЦС для надання послуг з державної реєстрації актів цивільного стану (в частині видачі повторних документів тощо) - (Розширення спектру найзапитуваніших серед населення адміністративних послуг у відділі ЦНАП);
- Навчання адміністраторів ЦНАПу користуванню Єдиною державною електронною системою у сфері будівництва для надання послуг у вищевказаній сфері - (Розширення спектру найзапитуваніших серед населення адміністративних послуг у відділі ЦНАП);
- Придбання робочої станції для оформлення та видачі посвідчення водія і державної реєстрації транспортних засобів та проведення всіх необхідних організаційно-технічних заходів для підключення до відомчої системи МВС – (Розширення спектру найзапитуваніших серед населення адміністративних послуг у відділі ЦНАП);
- Проведення організаційно-технічних заходів щодо покращення надання послуг з оформлення та видачі паспортних документів (придбання необхідного меблевого інвентарю, облаштування приміщення тощо) – (Надання послуг відповідно до діючого законодавства);
- Облаштування приміщення ЦНАП (в т.ч. ВРМ) відповідно до вимог діючого законодавства та вимог безбар’єрності – (Забезпечення належних умов для перебування та обслуговування в ЦНАП осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення);
- Придбання інформаційної програми для адміністраторів ЦНАП (для виконання діючого законодавства, в т.ч. в частині Моніторингу) – (Оптимізація роботи адміністраторів ЦНАП, швидке обслуговування громадян та якісне надання адміністративних послуг);
- Виготовлення форменого одягу для адміністраторів ЦНАП у єдиному стилі сервісної організації – (Популяризація ЦНАП як клієнтоорієнтованої сервісної інституції)
Тому, у подальшому серед основних завдань роботи відділу – ЦНАП є збільшення переліку більш затребуваних адміністративних послуг, підвищення якості надання таких послуг, впровадження нових інформаційних технологій для спрощення процедури надання послуг, облаштування приміщення відповідно до вимог, максимальне висвітленння роботи ЦНАПу на офіційних сторінках Печенізької селищної ради. Основним зауваженням зі сторони відвідувачів є відсутність державного реєстратора та нотаріуса в громаді.
Крім цього, зусилля будуть спрямовані на освоєння програмного забезпечення систем електронного документообігу, та інших інформаційних систем, а також участі у міжнародних програмах та проектах щодо модернізації ЦНАПу.
Крок за кроком ми намагаємося будувати сучасний, сервісний ЦНАП, орієнтований на потреби громадян.
Начальник відділу -
Центру надання адміністративних послуг
Печенізької селищної ради Наталія ЛАПКО