УКЛАДЕНИЙ ШЛЮБ ТА ЗМІНЕНЕ ПРІЗВИЩЕ – ПРИВІД ОНОВИТИ РЯД  ДОКУМЕНТІВ

Дата: 21.04.2025 10:37
Кількість переглядів: 25

Зміна прізвища є не лише однією з весільних традицій, а й правом молодят, котре гарантоване Сімейним кодексом України. Перш ніж зареєструвати свої стосунки, пара має визначитись, яким буде їх прізвище: подвійним, спільним або ж кожен забажає залишити дошлюбне. Громадянам слід пам’ятати, що після внесення коректив у свої персональні дані в свідоцтві про шлюб,  варто також буде оновити й інші документи.

Фото без опису

Нове прізвище (навіть якщо воно подвійне) є підставою для оновлення ряду документів, адже вони будуть вважатися недійсними, якщо протягом місяця особа не внесе до них зміни:

  • Паспорт громадянина України
  • Реєстраційний номер облікової картки платника податків
  • Закордонний паспорт
  • Водійське посвідчення
  • Дані у банківських установах та банках
  • Дані у лікарнях та медичних закладах
  • Робочі посвідчення
  • Особам, які мають довідку внутрішньо переміщеної особи (ВПО) її теж варто оновити

Разом з тим, існують і документи, які не потребують оновлення, їх використання дозволене з розбіжностями у графі «Прізвище»:

  • Диплом про освіту.
  • Атестат про освіту.
  • Свідоцтво про народження.
  • Трудову книжку. Проте обов’язково потрібно повідомити роботодавця про зміну прізвища та надати підтверджуючий документ. У трудовій книжці на палітурці робиться запис про зміну прізвища та назву документу, на підставі якого внесено зміни.
  • Документи на майно (договір купівлі-продажу).

Не слід безсистемно вносити зміни до документів. Важливо підходити до цього з розумінням і послідовністю. Тому спочатку рекомендується замінити паспорт громадянина України. Зробити це можна в Центрі надання адміністративних послуг чи у будь-якому зручному паспортному сервісі. Потім варто актуалізувати дані в реєстраційному номері облікової картки платника податків, цю потребу можна задовольнити в Державній податковій службі. Ці два документи є основою для подальшого оновлення решти.

Важливо знати, що використання деяких документів, зокрема паспорта, без оновлених даних є неправомірним. За це передбачена адміністративна відповідальність.

Тож, не зволікайте, вчасно звертайтеся до фахівців, щоб не порушити строки та користуватися чинними документами без правових наслідків.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь